top of page

ריבית דריבית - הפלא השמיני של העולם.

Updated: Jan 31

אלברט איינשטיין אמר פעם:

"ריבית דריבית היא הפלא השמיני של העולם. מי שמבין אותה, מרוויח אותה... מי שלא... משלם אותה".

ריבית דריבית

כוחה של ריבית דריבית


השקעה בעתיד היא צעד חשוב לקראת יציבות פיננסית. אחת הדרכים היעילות להגדיל את החסכונות שלנו היא באמצעות כוחה של ריבית דריבית. ואת היכולת שלה לעזור לנו לבנות עושר לאורך זמן. ריבית דריבית היא כאשר הריבית שנצברת על ההשקעות שלנו מייצרת עוד ריבית, ויוצרת אפקט של כדור שלג שככל שהכסף מושקע לאורך זמן ככה כדור השלג גודל וגודל 🙂.


כלל ה-72: כלי להערכת תשואה


כלל ה-72 הוא כלי פשוט ויעיל להערכת זמן הכפלת ההשקעה. על ידי חלוקת 72 בתשואה השנתית, ניתן לקבל הערכה טובה לכמה זמן ייקח להשקעה שלך להכפיל את עצמה. 

למשל שימו לב:


אם הייתם משקיעים 100,000 ש"ח בבורסה עם תשואה שנתית ממוצעת של 8% כשהייתם בני 25, עד גיל 65 ההשקעה שלכם הייתה מגיעה ליותר מ-2,170,000 ש"ח !

דוגמה נוספת,

זוג צעיר שהביא לעולם ילד ראשון, חסך בתוכנית "חיסכון לכל ילד" 100 ש"ח + 500 ש"ח נוספים בכל חודש - עד גיל 18 יחסכו לילדם כ270,000 ש"ח. אותו ילד צעיר יקח את המשוכות וימשיך להפקיד 600 ש"ח ובנוסף ימשיך לנהל את ההשקעה עד גיל 35, יגיע לסכום של כ 1,240,000 ש"ח.

כמה עצמה יש לפלא ה-8 בעולם? - זוהי ריבית דריבית


התחילו להשקיע מוקדם לימדו והחכימו


ריבית דריבית יכולה להיות כלי רב עוצמה לבניית עושר, קבלת החלטות השקעה נכונות יכולות להיות מורכבות ומאתגרות. לכן מומלץ למצוא סמכות מקצועית שתעזור לכם לקבל החלטות נכונות בהשקעות וליצור אסטרטגיית השקעה מותאמת אישית המתאימה למטרות ולצרכים האישיים שלכם.

כדי להפיק את המרב מריבית דריבית, חשוב להתחיל להשקיע מוקדם ככל האפשר ולשקול פיזור מגוון של השקעות, כמו מניות, אג"ח ונכסים אלטריטיביים. יועץ פיננסי יכול לעזור להבין את הסיכונים והתשואות הפוטנציאליות הקשורות לאפשרויות השקעה שונות ולעזור לבנות תיק מגוון המתאים ליעדים וסובלנות הסיכון שלכם.

מסקנה: להשקיע בחכמה ובמודעות


התחילו להשקיע בגיל צעיר, ישנן כלים רבים כגון קופת גמל להשקעה, חיסכון לכל ילד, פוליסה פיננסית וקרן השתלמות או כל כלי אחר שמרוויח, ריבית היא דרך חכמה להגדיל את העושר שלנו לאורך זמן. על ידי ניצול הכוח של ריבית דריבית, אנחנו יכולים לראות את הכסף שלנו צומח מהר יותר ויותר ככל שחולפות השנים. התחילו בקטן ותעשו לכם הרגל להשקיע חלק מההכנסה שלכם באופן קבוע, לאט לאט תגלו איך העושר שלכם גדל עם הזמן.


ריבית דריבית


רבים מהישראלים בוחרים להשקיע בשוק ההון, בנכסי נדל"ן, או באמצעות תיקי השקעות בחברות הגדולות אך ללא הבנה בסיסית איך לעשות זאת נכון.

אך בעידן שבו ריבית דריבית נחשבת ל"פלא השמיני של העולם", חשוב להכיר ולנצל את הפוטנציאל העצום הטמון בה. ריבית דריבית מאפשרת להשקעה להתרבות באופן אקספוננציאלי כאשר הריבית שמצטברת מייצרת ריבית נוספת על עצמה, מה שיוצר אפקט כדור שלג שגדל עם הזמן.

 ריבית דריבית מציעה מסלול יציב ומשתלם לצמיחה פיננסית. היא משמשת כאמצעי להגדלת החסכון לאורך זמן, במיוחד כאשר מנוצלת באופן נכון ומתוך הבנה של הכוחות הפועלים בשוק ההון.

כדי למקסם את היתרונות של ריבית דריבית, מומלץ להתחיל בהשקעה בגיל צעיר ולהמשיך באופן עקבי, מה שמאפשר להון לצבור ערך רב יותר עם הזמן. ההבדל בין התחלה מוקדמת לבין דחייה של כמה שנים יכול להיות משמעותי בהיקף העושר שנבנה. (אל דאגה אף פעם לא מאוחר 😉)

מטרת הסימולטור שלפניכם היא לא רק לחשב את אחוז התשואה המשוער בהתאם לאופייכם כמשקיעים ולגובה ההון, אלא גם להדגים איך ריבית דריבית יכולה לשנות את התמונה הפיננסית שלכם לאורך זמן.


באמצעות הבנה ויישום נכון של ריבית דריבית, ניתן להשיג תשואות גבוהות יותר ולבנות עושר אישי באופן יציב ובטוח יותר, כנסו לבדיקה מקיפה בסימולטור שלנו 🔮

46 views0 comments
bottom of page