top of page

איך להקטין תנודות בתיק ההשקעות ולייצר תשואה עודפת?

Updated: Mar 18

השקעות אלטרנטיביות, כגון נדל"ן, הון פרטי וקרנות גידור, הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר משקיעים מעוניינים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ועשויים להרוויח תשואות גבוהות יותר מהשקעות מסורתיות כגון מניות ואג"ח. עם זאת, השקעות אלטרנטיביות מגיעות גם עם סיכונים משלהן וחסרונות פוטנציאליים.



אחד היתרונות הגדולים ביותר של השקעות אלטרנטיביות הוא הפוטנציאל לתשואות גבוהות יותר. ב-20 השנים האחרונות נרשמה צמיחה משמעותית בשוק המניות, אך השקעות אלטרנטיביות הניבו ביצועים טובים אף יותר. לדוגמה, בשני העשורים האחרונים, ה-S&P 500 הניב כ-7% תשואה שנתית ממוצעת, בעוד שהנדל"ן הניב כ-10% בשנה. באופן דומה, קרנות השקעות פרטיות הניבו כ-15% בשנה, וקרנות הגידור הניבו כ-11% בשנה.

יתרון נוסף של השקעות אלטרנטיביות הוא פוטנציאל הפיזור. מכיוון שהשקעות אלטרנטיביות אינן חשופות לשוק המניות, הן יכולות לעזור להפחית את הסיכון הכולל בתיק. זה חשוב במיוחד למשקיעים שחלק ניכר מתיקיהם מושקע במניות.


עם זאת, השקעות אלטרנטיביות מגיעות גם עם סיכונים משלהן וחסרונות פוטנציאליים. חסרון מרכזי אחד הוא היעדר נזילות. בניגוד למניות, שניתן לקנות ולמכור בקלות דרך הבנק ובלחיצת כפתור, השקעות אלטרנטיביות אינן נזילות לרוב ויכול לקחת זמן רב עד שמנזילים את הכספים. זה יכול להקשות על המשקיעים לגשת לכספם כשהם צריכים אותו.

חיסרון נוסף של השקעות אלטרנטיביות הוא העידר השקיפות. השקעות אלטרנטיביות רבות אינן שקופות כגון חברות ציבוריות להן יש מניות ואג"ח, מה שעלול להקשות על המשקיעים להבין את הסיכונים הבסיסיים והתשואות הפוטנציאליות. בנוסף, השקעות אלטרנטיביות רבות אינן נסחרות בציבור, מה שעלול להקשות על המשקיעים להשיג הערכות שווי מדויקות.

לבסוף, השקעות אלטרנטיביות דורשות לרוב סכום כסף משמעותי. לדוגמה, רכישת נכס להשכרה או השקעה בקרן פרטית עשויה לדרוש מאות אלפי שקלים. זה יכול להקשות על משקיעים קטנים יותר להשתתף בהשקעות מסוג זה.

לסיכום, השקעות אלטרנטיביות יכולות להיות דרך מצוינת לגוון תיק ואפשר להרוויח תשואות גבוהות יותר מאלה שמציעות מניות ואג"ח מסורתיות. עם זאת, הן מגיעות גם עם סיכונים וחסרונות פוטנציאליים, כולל חוסר נזילות, חוסר שקיפות ורף כניסה גבוה. חשוב לשקול היטב את הגורמים הללו לפני השקעה בנכסים אלטרנטיביים.

כמו כן, חשוב להתייעץ עם יועץ פיננסי או איש מקצוע אם השקעות אלטרנטיביות מתאימות לכם וליעדי ההשקעה שלכם, - בואו לבדוק באמצעות הסימולטור האם ניתן להתאים לכם השקעה אלטרנטיבית?

16 views0 comments
bottom of page